18
Čvn
0

Pozorujte lidi surfující na webu


Zajímavý článeček uvedl webdesigner na volné noze Jan Valuštík na svém blogu. Věnuje se pozorováním jednoho důchodce, který potřeboval na netu koupit čerpadlo.

Včera jsem chvíli pozoroval pána v čerstvě důchodovém věku, jak brouzdá internetem a hledá kalová čerpadla. Zjistil jsem pět zajímavých věci:

  1. Nepoužíval Seznam, ale Google. Když jsem se ho zeptal proč, odpověděl, že vůbec nepoužívá adresní řádek (přesně řekl, že vůbec nepoužívá to www) a že Google je rychlejší a všechno najde lépe než Seznam. Zajímalo by mě, kolik takových důchodců u nás existuje.
  2. Z míry ho vyvedly nové tapety na Googlu (spuštěné 10. 06. 2010), říkal si, co to zase blbě nastavil.
  3. Absolutně nepoužíval našeptávač, a to i při takto dlouhé frázi “kalová čerpadla”, kterou mu našeptávač poměrně brzy nabídl. Důvodem bylo, že se stále díval na klávesnici, aby se trefil jedním prstem do kláves.
  4. První relevantní výsledek v SERP byl pro něj sponzorovaný odkaz (AdWords). Překvapivě ani nezaznamenal, že se jedná o jiné než standardní výsledky vyhledávání.
  5. Nejvíce ho zajímala cena. Jakmile hned nemohl nalézt u produktu cenu, s peprnými výrazy nešetřil a opouštěl stránky:

Ať jdou do řiti, když tu nedají cenu!

Závěr je jasný. Pozorujte lidi, jak brouzdají internetem, a uvidíte, že vás bezesporu něčím překvapí. Všechny poznatky si pěkně zapište a využijte při dalším webovém projektu 🙂

Zdroj: http://honzavalustik.tumblr.com/

Čtěte také:   6 webových šablon pro administrace
Be Sociable, Share!




1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (1 lidí hlasovalo, průměr: 5,00 z 5)
Loading...
Líbil se Vám tento příspěvek?
Přihlašte se k RSS feedu a do Vaší čtečky Vám příjde upozornění kdykoliv, když se na tomto blogu objeví nový článek.
Napište komentář




Celadon theme by the Themes Boutique